Nytt tyg på väggen

Slut på julen, betyder att mina ”Gandalf-tomtar” på väggen bakom soffan, förpassas in i förrådet, och då måste platsen fyllas med något annat. Förra året hittade jag inte ”det rätta” tyget, så det fick bli blå-gröna träd från IKEA tillslut. Men nu har jag hittat det! Ett underbart Marimekko-tyg som jag fastnade för så fort jag såg det! Och igår sydde jag kanal och fållade, och hängde det på plats! Härligt! Vilken förändring det blir i ett rum! Kuddarna fick nya överdrag också, och vem vet – det kanske till och med blir en cerise kudde någonstans! (Då skulle min DT-kompis Linda svimma!!)

Christmas is over which means that the fabric on the wall with gnomes on it, has to be replaced by something not-so-Christmas. Last year I could not find ”the right” fabric, so I finally bought one with blue-green trees on it, from IKEA. But now I found it! A lovley fabric from Finnish Marimekko. I fell in love with it right away, and yesterday I made the neccesary seams and put it in place. Great! What a change for the whole room. The pillows also got new cases, and who knows – there might even come a cerise pillow someday!!! (My DT-friend Linda would faint!)

2 tankar om “Nytt tyg på väggen

  1. Oh va mycket underbart du gör. Jag gillar säskilt ditt heritage-album. Jag skulle så gärna vilja göra ett eget. Jag måste nog be mamma om lite foton. Tack för inspirationen
    /Veronica

Lämna en kommentar