Julpyssel med barnen

Igår kväll julpysslade jag och barnen. Den här gången hade jag ingen ambition att tillverka något för egen del, utan bistod med limpistol, lite vändsyning av luvor samt en och annan pärla. Det gick jättebra, och jag blir alltid lika imponerad, både av deras kreativitet och tålamod. När jag köpte materialsatserna tänkte jag nog att de kunde göra varsin snögubbe och att alla skulle få göra de olika tomtarna, men nu blev det så att lilla A gjorde snögubbar, T gjorde rosa tomtar och A gjorde röd/grå tomtar. Det var en mycket lyckad uppdelning, svårighetsgraden på de olika satserna matchade barnens förmåga, och alla var faktiskt nöjda! Snögubbarna behövde bara limmas, de rosa måste både limmas och klippas, och de rödgrå fick man måla, sy luvor, rita ögon mm. Nu har vi en ljuvlig parad på tavellisten i köket!

nissar

Last night we did some Christmas crafts, me and the kids. This year I had no ambition to make something myself, instead I focused on supporting the kids with glue and some sewing. I was so impressed by their creativity aswell as their patience! The craft kits were also perfect for each age. The snowmen only needed to be glued together, the pink gnomes needed some cutting and glueing, and the grey and red needed painting, sewing and glueing. Each child was very pleased with the result, and no envious feelings (which usually comes when they are not given exactly the same things…) Now we have this wonderful parade in the kitchen, and it will be a great welcome for dad on Friday.

Lämna en kommentar