Ny hobby för året!

Jag har fått en ny hobby i samband med garderobsrensning. Vem behöver inte en ny hobby?! Jag har en massa restbitar av jersey och velour om blivit liggande. Så ramlade jag in på en blogg om prematurkläder och en fb-grupp i samma ämne. Generösa människor som syr fantastiska små kläder till för tidigt födda, pyttesmå människor. Nu har jag hittat avsättning för mina restbitar och det är så roligt att se resultatet! Små och söta!

1614101_635928073111628_1022373090_o

I have found a new hobby as a result of decreasing stash of fabric that has been in stock for years now. Who does not need a new hobby?! I have lots of small pieces of jersey and these have just been piling up. So I found this blog about clothes for premature babies and also a facebook-group on the subject where a bunch of generous people sew fabulous clothes for tiny babies born too early. Now I found something to make from my stash. It is so fun to see the result, small and pretty!

One thought on “Ny hobby för året!

  1. Oj, hjälp vad gulligt ♥

    Isabella har plötsligt vid nio års ålder börjat pyssla om sin docka igen, prematurstorlek. Hon fick kläder till den i julklapp från Newbie-serien hos Kappahl (om jag minns rätt nu…), men de kläderna är för bleka tycker Isabella. De här vore perfekta, färgstarka och glada! Ses om ett par veckor🙂 Kram

Kommentera

