Julstjärna i tidningspapper

Jag gillar alla snygga julstjärnor man ser lite överallt, och efter att ha spanat in Scrapgalens Adventsutmaning (och några av deras goa designers i lördags…!) tog jag och letade upp en beskrivning på att vika en egen stjärna! Första deltävlingen är att göra en juldekoration och jag blev utomordentligt nöjd med denna! Kommer garanterat att göra fler! Och sonen, som är en pappersvikare av stora mått, kommer säkert att göra ett antal han också, för han är van vid svårare utmaningar än den här! Det vore fint med japanskt tidningspapper förstås! (Blink, blink till kära H!) Fast kanske jag har några sidor kvar någonstans… Knappen är från sylådan och snygga snöret från Granit.

I like all the stars made from newspaper pages that are becoming popular here this year! A Swedish scrapbook store has a December challenge and the first part consists of making a Christmas ornament by hand. That made me search for a tutorial on how to make a star, and I made a newspaper star myself! I am so happy with how it turned out! I will absolutely make more. And the DS, who is a real fan of origami, will make several I am sure. He is used to more complicated things than this one! It would be cool to have them in Japanese newspaper (blink, blink to dear H).. But maybe I have a few pages left…

5 thoughts on “Julstjärna i tidningspapper

  1. Ja, visst är den fin!! Jag ska leta upp den. Jag brukar spara ner beskrivningar jag hittar, nätet är så stort så det är svårt att hitta tillbaka ibland… 😉

  2. Superfin! Tänkte be om länk till beskrivning men ser att det redan är någon som tänkt tanken! V blev laddad att pyssla så nu ska vi se hur det går. Kramar Maria 🙂

Kommentera

