Sjal i ull

Nu har jag snart stickat klart en härlig sjal i ull, röd med vackra vita stjärnor på! Jag hittade beskrivningen på nätet för ett tag sedan, (ska se om jag kan fixa en länk ifall nån är intresserad) och det är så kul att sticka mönster! Sjalen stickas på rundsticka, och sedan ska jag sy med symaskin och klippa upp den så blir det en sjal. Just nu ser det mer ut som en strut! Jodå, det är tänkt att det ska bli en julklapp, men jag var inte säker på att hinna den klar, men den kommer att bli färdig!

I am knitting a shawl in wool, and it is so fun! Red with white stars, the pattern feels Norwegian, but I found the knitting pattern on a Swedish web site. I will try to find a link, if someone is interested. I was not sure I would finish it before Christmas, but I will! There is not so much left now! So it will be a Chrismas gift for someone close to me. No more clues!

One thought on “Sjal i ull

Kommentera

