GS – Använda Crackle Accent

Idag tänkte jag bjuda på ett tips hur man enkelt använder Crackle Accents och Crackle paint.

Här har jag ett rosa hjärta som jag använder som mall, och ritar av på papprets framsida.

Lägg på ett lager Crackle Accent – som är transparent – eller Crackle paint som finns i olika färger. Jag lägger den straxt innanför den ritade konturen.

Ibland kan det bli små luftbubblor och dessa får man bort genom att spetsa dem med en nål, innan det torkat. Sedan det tålamodsprövande momentet… att vänta tills det torkar.

Dag 2 – Allt är torrt och jag klipper ut hjärtat, alldeles innanför den ritade konturen, så det syns inget av kulspetspennan på dekorationen.  Sedan drog jag med svart färg längs konturerna, här använde jag svart dabbers, men det går bra med vilken akrylfärg som helst, eller stämpeldyna typ Staz-On. Det måste fästa på plast, eftersom ytan blir plastliknande.

Färdigt!

/Annika

One thought on “GS – Använda Crackle Accent

Kommentera

