Kläder till dockan

Min japanska kompis har en sorts pojkdocka, en som man kan byta hår och ögon på mm. Stort huvud och långa smala ben och armar. Och hon har svårt att hitta kläder till den. Det finns tydligen massor av kläder till flickorna, men som vanligt sämre till pojkarna. Vid mitt Japanbesök lovade jag att jag kunde sy lite kläder och när hon kom på besök i somras, hade hon med sig mängder av mönster! Jag har haft riktigt roligt under tiden jag sytt dessa små söta kläder, och jag hoppas att de kommer att passa! Dockan är ca 30-35 cm hög har jag förstått, och hon har lovat att skicka bilder!  Jag hoppas att kläderna kommit fram vid det här laget. Kanske någon som vet mer om denna docktrend?!

My Japansese friend has a boy doll, and you can change hair and eyes on it. It has a large head and thin, long legs and arms. And she has difficulties finding clothes for it! There are lots of clothes for the girls, but not for the boys. During my visit in Japan I promised that I could make some clothes for it, and when she came to visit this summer she had brought patterns! I have had great fun making these clothes and I hope they will fit! She has promised to send me pictures. Hopefully the clothes have arrived now?!

2 thoughts on “Kläder till dockan

  1. ♥ Olá, amiga!
    Passei para uma visitinha… amei!
    Está tudo muito lindo, criativo e de bom gosto.
    Boa semana!
    Tudo de bom!!!♥
    Beijinhos.
    Itabira♥♥
    ♥♥Brasil

Kommentera

