Scrappat om symaskinen

Här är en layout jag gjort för Magdas om att sy! Något som jag ju gillar också! Den här sommaren har jag ju fått ett riktigt hedersuppdrag som jag är mitt uppe i. Det ska komma bilder på brudklänningen som växer fram… fast EFTER bröllopet förstås, tro inget annat! Ett tag till får ni allt vänta! Tills dess några rader om att sy. Just den här symaskinen såg jag på resan i Indien i vintras. Säkert flitigare använd än min, tyvärr, men det har blivit ett litet uppsving för min nu. Det är kul!

This is a layout for Magdas about sewing. That is something I really like to do, and this summer I got a task of honour, to make a wedding dress. I am in the middle of the process right now and I will show pictures AFTER the wedding, of course! And until then a few notes about the sewing process. This sewing machine I found in India, and I am sure it is used more frequent than mine is, but still… Right now I use it and it is great fun!

One thought on “Scrappat om symaskinen

  1. Åh, min pappa har en sån där gammal symaskin. Det är den enda som han använder när han syr kapell och sånt till båtar. 🙂

    Visst är det roligt att sy. Jag träffas gärna och har syträff någon gång.

Kommentera

