Mönster till Beppe-mössa

Favorit i repris!

Jag har fått flera förfrågningar på mönstret till Beppe-mössorna jag gjorde förra året, och här kommer det!En pdf-fil som förhoppningsvis kan skrivas ut. Du får se efter så att inställningar mm stämmer och du får det i rätt storlek. Jag har lagt till en måttjämförelse i cm, kolla att det stämmer någotsånär! Tänk på att om du vill ha text, ett märke eller liknande mitt fram på mössan, är det bästa att fixa det INNAN man syr ihop den!

Mönster

Såhär syr du:

1- Sy ihop siddelen mitt bak.

2- Märk ut mitt bak, mitt fram och sidorna på rundeln och nåla på plats mot samma markeringar på siddelen.

3 – Sy ihop delarna till brättet två och två i sidorna. Lägg sedan dessa räta mot räta och sy ihop nederkanten. Vänd och pressa. Sy gärna några stickningar på brättet med ca 1 cm mellanrum.

4- Nåla fast brättet mot siddelen så att mitt bak och mitt fram stämmer. Sy fast. Klart!

Lycka till!

One thought on “Mönster till Beppe-mössa

Kommentera

