Sommar, sommar, sommar

Det är en fantastisk sommar vi har i år! Som ni märker fylls dagarna av annat än bloggande, och så kommer det att fortsätta några veckor till. Det är sommarlov och semester från skola, jobb och blogg! Men sysslolös är jag inte ändå! Jag har äntligen köpt garn till en Pippi-tröja till mig själv, och så är alla tyger jag köpte i Indien tvättade nu, och redo för saxen. Jag har också fått ett riktigt hedersuppdrag – brudklänning! Det blir spännande. Och nyss laddade jag in 600 bilder från kameran till datorn…

Må gott alla bloggläsare och njut av sommaren! Här är ytterligare ett av mina sommarprojekt, få se om ni känner igen dessa i höst!

It is a fabulous summer in Sweden right now!  And as you might have noticed I keep busy with other things than posting, and so it will continue for the coming weeks. We have summer holidays and vacation from job, school and computers. But I still have other things to do. I bought yarn for some knitting, and I washed all the fabric (to reduce risk of shrikage) I bought in India, and they are now ready to use! I also have got a task of honour – a wedding dress to sew! I am really excited about that. And I just uploaded 600 photos from the camera to the computer…

May you all enjoy a lovely summer and I see you again when the evenings get cooler and darker! I post one of my projects this summer, and we’ll see if you recognize them in the fall!

3 thoughts on “Sommar, sommar, sommar

  1. Tack! Och jag blev lite inspirerad av ditt loppisfynd som blev så fint! Fast för mig kommer det ta längre tid än en helg!

Kommentera

