Scrappat med gesso

Jag har tagit fram min jättestora burk med gesso, och scrappat två layouter där jag haft gesso på pappret först, och på den här har jag målat med blå akrylfärg sedan. Gissa vilken färg pappret hade från början?! Tror inte det går att se… gesso är fenomenalt, det blir så härlig struktur också. Så levande!  Här har jag stämplat med en Kds-stämpel och en trollslända, också i blått. Vit och ljusblå pearlmaker… Jag är nöjd!! Kansek ska det till lite text också, vi får se…

I have started to work more with gesso, and made two layouts where I have gesso on the cardstock and on this one I have used blue paint aswell. Guess what colour the paper had when I started!?! I don´t think ou can! Gesso is great, it gives such a great structure and life to the background! I have used some clearstamps also, and pearl maker – cream and blue. I really like how it turned out. Maybe I add some text also…

Kommentera

