Virkad mössa

Tidningen Land hade beskrivning på den här snygga virkade mössan, men jag tror det var någon gång under förra året… Den virkas i flera garner samtidigt och med virknål nr 7. Om någon vill ha tips på hur man gör – säg till! Denna är till dotter nr 1 som gärna ville ha grön kant. Nu pågår framställning av ytterligare en mössa till dotter nr 2.

A magazine in Sweden had the pattern for this sweet crouched cap. You use several yarns at a time and needle no 7. This is for daughter no 1 who wanted a green edge. Now I am working on another cap for daughter no 2.

7 thoughts on “Virkad mössa

  1. Hittade hit genom Krumelurans blogg…. Jag skulle gärna vilja ha beskrivningen på mössan, om du har möjlighet att maila den eller nåt… Den var ju såååå fin!! Min lille 2-åring skulle bli sååå glad om hon fick en virkad mössa av mamma.

    Ha det gott!!

  2. Hittade hit via en annan blogg. Skulle jättegärna vilja ha mönstret på mössan – den är så fin.
    Såg att du mailat till Linda hoppas att jag kan få mönstret också.

  3. Hej! Jag hittade också hit via Krumelurans blogg. Och med tanke att vi har en ruggigt kylig maj skulle det vara kul att få mönstret, så att jag kan göra en vårmössa till Fröken Löken.🙂

Kommentera

