Från Syfestivalen

Denna gång var det syfestival på Älvsjö-mässan och det var trevlig och välordnat. Mest garn, quiltning och pärlor, som jag upplevde det. Inga scrap-butiker och det tyckte jag var lite trist förstås, det var ju perfekt tidigare år med så många av mina intressen på samma ställe! Jag köpte lite mönstrade trikå-tyger. Enfärgade är lätta att hitta här o där att komplettera med senare, men snygga mönstrade är svårt att hitta i vanliga affärer. Jag hade turen att få den sista metern av det gröna fordonstyget, och näst sista metern av det blå! Toppen! Dessa ska bli härliga sommar-t-shirts till sonen. Och stjärnorna är till honom också, när han vuxit ur sin stjärniga Lola-tröja. Det röd-randiga och molntyger blir sommartoppar till mig!

I went to a crafting fare in Stockholm and were able to buy the last meters from the green and blue vehicle-fabric! Lucky me! Those will be summer tees for the DS. And the red and cloud fabric will be tops for myself. The star fabric will be for the son also, when he has outgrown the lovley star sweater he wears now.

Kommentera

