Julkort med s.e.i

Jag har gjort ett enkelt julkort med en söt liten ren som finns hos Magdas.

P1030221x

Jag utgick från en enfärgad kortstomme och fäste en utstansad cirkel på framsidan som fungerar som mask. Sedan duttade jag med en vit dabbers runt cirkeln så att det blir en vit cirkel som är lite frostig och ojämn i ytterkanten. När färgen torkat något, pillade jag bort cirkeln, och den inre kanten är skarp.

P1030225x

Jag lade en smal linje med ofärgad stickles längs den inre vita kanten, satte den lilla renen på 3D-kuddar, och gjorde några små pärformationer med ljusblå Pearl Maker.

P1030224x

Och så till sist en liten hälsning förstås! Med vit penna.

I made a clean Christmas card with some cute decorations from Magdas. First I place a punched circle on the card, and then add some white acrylic paint – I used dabbers. When the paint was dry I removed the circle and got a sharp inner circle. Then I added the raindeer with pop up dots and also some baby blue Pearl Maker. A white greeting in Swedish, and that´s it!

5 thoughts on “Julkort med s.e.i

  1. Så enkelt och ändå så fulländat! Och snyggt!

    Måste också säga att Lo’n i inlägget härunder är hur fin somhelst! Har också precis köpt hem den där kantstansen *kääär!* och det där med cirklar är ju bara för underbart alltså!

    Hoppas allt är bra med dig!
    Ha de bäst!
    Kram / Angelica

  2. Ett underbart exempel på att ”Less is more” att det enklaste kan vara det vackraste!

    Rotade fram mina dabbers igårkväll och gjorde ett julkort (fast idén snodde jag på nätet) får väl ta o lägga upp kortet vad det lider.

    Må så gott
    kram
    Lian

  3. Planering är A och O. Julkort var det ja. Ska jag skicka några i år?
    Förra året skickade jag 10 st. Tio frimärken på en karta. 10 utvalda att skicka julkort till.

    Hur ska vi göra i år. Hmm.

Kommentera

