Pippi-tröja klar

Kärt barn har många namn, och det här är en tröja som går under olika benämningar. I vår familj kallar vi den Pippi-tröja, efter filmerna med Inger Nilsson som Pippi Långstrump. Denna är stickad i härlig tunn bomull, och passar till en femåring. I somras kom jag på att man faktiskt kan sticka dem i vuxenstorlek också, så nästa sommar är det jag som ska ha en egen!

P1030195x

This type of knitted sweater has many names in Swedish. In my family we have always called it ”Pippi sweater” after Pippi Longstocking who wore it in the first movies. It is pure cotton and suits a five year old. Next summer I will have my own! I just love it!

4 thoughts on “Pippi-tröja klar

  1. Ja, de går i vuxenstorlek med.
    Jag fick en sån i vitt och brunt av min sambo i våras =)
    och jag har fått mycket beröm för den!

    Åh! Vad mycket fint du lagt ut här på bloggen sedan mitt senaste besök. Jag blir lika inspirerad som alltid !!

    Sköt om dig!
    Kram!

  2. Klart det är en pipp-tröja! Det är nog vad vi också skulle kallat den!

    Och rackans snygg är den också! Så duktig du är minsann!

    Ha de bäst!
    Kram / Angelica

  3. Jättefin tröja Annika! Vi gillar dem här hemma också. Stickade en till Albin i merinoull för ett par år sen, men nu ska jag sticka en i grov bomull, fast jag tänkte byta färger på den här, tror Albin får bestämma vilka han vill ha. Mörk botten kan ju vara fint till ljusa ränder? Hm, svårt val. Kanske får sticka flera.🙂

Kommentera

