Ny kategori – GS / Tutorial

Jag har gjort en ny kategori! Jag tycker själv att det är så kul med människor som delar med sig av tips, mönster och idéer på hur de gör olika saker – sånt uppmuntrar till kreativitet hos andra! Jag vill också vara en sån människa, så därför blir det en ny kategori i bloggen. Eftersom jag dessutom försöker vara så svensk som möjligt i mitt språk (när jag pratar svenska alltså!) så kommer kategorin att heta ”Gör Såhär” och förkortas GS! (Förkortningar är ju populärt!)

Jag vill också såhär i inledningen förtydliga att den som läser en GS naturligtvis INTE måste göra exakt som det står! Var och en är fri att göra sin egen variant och version! Det jag kommer att beskriva är hur jag gjort, vilket mönster, vilka mått jag använt osv. Och om det är något du gillar eller har nytta av så kommentera gärna det! Ju fler kommentarer och önskningar om GS, desto roligare och desto troligare blir det att det kommer fler. Imorgon kommer första…

I have launched a new category! I appreciate so much other people that generously share their tips, patterns, ideas on how they do/make stuff – that encourages creativity among others. And I decided that I want to be such a person so I made another category in the blog – Tutorials (GS in Swedish!). I also want to emphasize that anyone who reads a tutorial of course not MUST follow the instrucions exactly! Everyone is free to make their own version! I will only describe my steps, how I did it, what pattern I used, what measures etc. And if you like this or have any use of the tutorial, pls make a comment! It is fun for me to know that it is useful and I will probably work on some more! Tomorrow you will see the first one!

One thought on “Ny kategori – GS / Tutorial

Kommentera

