Nästan ny strykbräda

Ibland blir inte saker som man planerat eller tänkt sig. Det händer ganska ofta (så varför ska man egentligen planera?!) och om man är lite uppfinningsrik och flexibel så brukar det mesta bli bra ändå! Det brukar rentav bli bättre än man tänkt sig. Och det är ju bra! Här är ett exempel på det. För ganska länge sedan köpte jag det här tyget med fåglar på IKEA. Bettina. Det finns fortfarande kvar i sortimentet såg jag, så det kan ju inte ha varit så länge sedan ändå. Jag tänkte att det skulle bli snygga panelgardiner, så jag klippte raskt min 2-metersbit i tre stycken – 50 cm breda – längder. Sedan blev jag avbruten. Kanske kokade potatisen över, eller något av barnen behövde ett plåster… Tygbitarna hamnade så småningom i tyg-garderoben,  och nu passar de inte alls som panelgardiner längre. Jag minns inte ens vilket fönster jag hade tänkt ha dem i?! Men vad gör man med ett tygstycke som är 2*0,5 m när man är för snål för att bara kassera det? Fräschar upp strykbrädan förstås! Det var bara att korta av och runda till lite, och vips!

Det gick ju bra att sälja förkläden på det här sättet – så det går kanske att sälja strykbrädesöverdrag också?! Det beror på ER förstås! Efter att ha fräschat upp min egen strykbräda hade jag två längder kvar, och av dessa har jag sytt ytterligare två överdrag. Jag säljer dem för 125 kr/st och då ingår en ev frakt via Posten. Kvaliten på Bettina kan ni se här på IKEAs hemsida. Det finns en kanal med snöre längs ytterkanten förstås, så du kan knyta fast överdraget på din egen strykbräda! Skicka ett mail om du är intresserad!

PICT9748xSometimes things just don’t turn out the way you planned or thought, but if you have some imagination and are a bit flexibel most things turn out well, or even better than planned. This is such a case. I bought this fabric from IKEA some time ago, and decided to make curtains from it. I cut it in three pieces and was then interupted by either the potatoes boiling or a child that needed something.  The fabric ended up being stored in the fabric warderobe. Now I don’t think they are suitable for curtains anymore, I even forgot in which room I had planned to put them. But what should I do with three pieces 200*50 cm? It would be a waste to just put it in the trash. Instead I made a new costume for my ironing board! I just had to shape it up a bit, and ready! And now I have two extra for sale, so just send me an email if you are interested! I don’ know if there is somekind of international standard for ironing boards, but I can give you the measures!

One thought on “Nästan ny strykbräda

Kommentera

