Runda mattor

Det är riktigt kul att virka dessa runda mattor av mattrasor! Och det går ganska fort också! Jag är uppe i fyra stycken redan, och nästa blir en som jag ska ha som badrumsmatta. Den kommer bli beige, vit och blå. Här är bild på två av dem. Annars blir det inte så mycket uppdaterat här, en familjemedlem befinner sig just nu i Indien. Det är han och jag som sköter det mesta praktiska här i familjen i vanliga fall, så nu när han är borta blir det jag som får hämta, lämna, handla, laga mat, diska, städa, natta osv. Även nästa vecka… Barnen gör mycket också, det är verkligen lättare att vara ensam med barn som är 11, 9 och 5 jämfört med 6, 4 och 0. Jodå, jag har provat det också några veckor. Sonen är dessutom utlånad till imorgon, och tillbringar helgen på sitt favoritställe, så ikväll blir det riktigt tjej-kväll. Det kommer över ett par tjejer också, så vem vet, det kanske blir lite scrappat!

pict9506x

It is great fun to make these round carpets, and I have made four already! The next one will be beige, white and blue and will look nice in one of the bathrooms. Here you see two of them.  There are not much time for updates right now. One family member spends his days in India right now and since it is him and me who does most of the practical chores around here,  it is now my responsibility to leave kids, get kids, buy groceries, cook, do the dishes, clean, put the kids to bed etc. Also next week… The kids help a lot also, and it is so much easier to be alone with a 11-,  9- and 5-yearold than with a 6-, 4-, and 0-yearold. I know, I have done that for several weeks also. This weekend the DS is spending a few days at his favourite place, so it will be girls night tonight. We are having a few other girls over also, so who knows, we might just do some scrapping!

4 thoughts on “Runda mattor

  1. Tjohoo, vilka snygga mattor! Såna skulle jag också vilja ha. Har du något mönster eller virkar du loss på fri hand bara? Och ganska grov virknål väl? Hrm, jag är ingen hejare på att virka. Kanske man kan få lägga en beställning? 😉

  2. Åhh vilka fina mattor du gör..vilken storlek har du på virknål och hur bred klipper du mattrasorna? Tack för tipset att göra några mattor till marknaden =)

  3. Virkningstips: Jo, jag virkar på frihand, och jag som alltid brukar ha beskrivning tycker det går förvånansvärt bra! Jag har den största virknålen jag hade hemma, nr 7 och det fungerar bra. Remsorna är ca 1-1,5 cm beroende på hur kraftigt tyget är. Och Elin, det går bra att beställa en – någon favoritfärg kanske? Just nu gör jag en vit-beige m någon röd rand. Kommer du till Enköping 23/5? Skicka ett mail vetja, adressen på framsidan…!!

Kommentera

