Nattuggla…

Härligt! Äntligen forskning som bevisar vad vi alltid vetat – det är helt rätt att vara nattuggla! Kolla in DI …

Tja, nu har jag lagt ner alldeles för mycket tid på något som ska vara så vansinnigt enkelt – eller!? Att länka till en artikel!!! Det står tom ”länk” på DI:s sida – och då är det väl den som ska användas?! Men icke. Hur jag än försöker så kommer jag inte tillbaka till rätt artikel. Man får helt enkelt söka…. Grrr! Sånt här gör att jag starkt överväger att aldrig länka till nåt mer! Är det inte sånt som främjar trafiken till ens sida eller?! Är det inte det man vill?! Att döma av alla som länkar korsan o tvärsan till diverse tävlingar o blog candy – folk gör vad som helst för att öka på sin statistik. Men man kanske inte finns om man inte har X antal besökare i sin blogg. Jag läste en annan god artikel om det, men den vet jag inte heller om jag kan länka till…. Hur som helst har jag åter bevisat att jag är en nattuggla… dags att gå o sova för länge sen, som min kära syster skulle sagt. GONATT! Jag låter de värdelösa länkarna ligga kvar tillsvidare.

http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx%3FArticleID%3D2009\o4\25\33468o%26sectionid%3Dundefined
http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=20094\25\334680&sectionid=undefined

http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=20094\25\334680&sectionid=Ettan

Ett fel kan vara att det egentligen ska stå ”….\o4\25…” i raderna ovan, men varje gång jag försöker ändra det, så försvinner backslash + nollan när jag uppdaterar. Jodå, jag har testat 40 gånger nu… Grrr….

uggla_435Bilden lånad från Dagens Industri

Finally! What I have always known have now been proved! Being a night owl is perfectly fine! For all of you who don’t read Swedish I can quickly refer to the article in Swedish ”Daily Financial” that brings out the result of a new research. It shows that people who tend to stay up late and also sleep late in the mornings are more clever – or rather are faster and more alert in their minds after a certain number of hours awake than those people who get up early in the mornings. After same number of hours awake the early ones did not perform as well as the night owls in those tests. So we can continue with our lifestyle as usual! Great!

Kommentera

