Klädd i linne för köket!

Se här! Den första tygbiten från mässan är använd och uppsydd! Det blev ett förkläde, som faktiskt blev precis som jag tänkte mig! Svart, med ett beige band med vita prickar som enda dekoration över fållen upptill. En annan kul detalj är att knytbanden är i linnefärg längst ut, för att matcha prickbandet. Och så räcker banden runt hela mig, så jag kan knyta på magen! Det kunde jag inte med mitt förra förkläde! Toppen! Faktiskt sydde jag två, nästan exakt likadana, så det finns ett till salu! Skicka ett mail om du tycker att du vill snygga till dig lite framför spisen!pict9362-overlayx

Here I am in my new apron! I have used one of the fabrics I bought on the fair a couple of weeks ago. Black linen, and I am able to tie the knot right over my belly, just as I wanted to! I couldn´t do that with my present apron – which just turned into ”my previous” apron. And I actually made two of them so one is for sale, in case someone has a need to dress up a bit in the kitchen! Just send me an email!

Kommentera

