Lapptäcksutmaning på Magdas

Ett lapptäckskort! Jag gör inte kort särskilt ofta, men här är ett på lapptäckstemat! Jag har också invigt min nya tagg-sax. Har inte haft sådan tidigare, men saknat det flera gånger – det är mitt kriterium för att köpa något nytt, att jag saknat det minst 4-5 gånger. Jag klippte små rutor som jag sydde fast på filten, och sedan fäste jag den på kortet. Och en underbar gardenia från Magdas också! På Magdas pågår just nu Aprils månadsutmaning som ju har lapptäckstema, läs mer om den här och skicka in ett bidrag!

p1020601x

I don´t make cards that often, but here is one I made with inspiration from quilts! There is a monthly challenge att Magdas right now, to make something inspired in some way by quilting. You can mail your contribution to the address in this post on Magdas blog. I made this card by sewing tiny boxes on felt and then adhering the felt to the card. A beautiful  gardenia from Magdas in the corner!

2 thoughts on “Lapptäcksutmaning på Magdas

  1. Hola¡

    ME encanta la tarjeta, ha quedado preciosa, ¡Qué arte para coser las puntadas a mi no me sale¡¡¡

    Los colores son muy lindos y me gusta sobre todo que no es cuadriculada y la colocación de los cuadros no es perfecta.

  2. Vilket läckert lapptäckeskort! Den här skulle jag kunna kapa rakt av, särskilt roligt var det ju att du fått in lite filt bakom lapparna.

Kommentera

