Idétorka?!

Tja, ibland går det trögare än vanligt, och så har det varit denna vecka. Jag har ägnat några eftermiddagar åt att vara med på simskola (igår var det klädsim) sen verkar tvättkorgen vara helt bottenlös för närvarande, och jag gör inte annat än hänger och viker tvätt. Om du känner som jag och behöver lite nya, fräscha idéer, kika in på Magdas Scrapfeber som pågår fram till 23 april. Det finns massor av fint av superduktiga svenska scrappare! Själv ska jag nog ta en kopp kaffe och surfa runt lite – det borde råda bot på idétorkan!

kaffekopp

Some days are slower than others… I haven´t had any good ideas nor inspiration this passed week. I have spent a few afternoons in the swimming hall since one of the daughters are learning how to swim. (Yesterday she practiced swimming with clothes on.) Then the laundry basket seems to have no bottom right now. I wash, hang and fold without seeing an end. If you are in the same situation and need some good ideas, check out the challenges at Magdas Scrappy Fever. Tons of inspiring stuff made by talented Swedish scrappers. (I can translate the challenges for you!! )I think I will take a cup of good coffe and search the web, I am sure that will cure my lack of inspiration!

4 thoughts on “Idétorka?!

  1. annika,
    gracias por jugar en nuestros desafíos en 1WorldScrap, es muy bueno verte en el foro de nuevo.

    — dalis

  2. Åh, en massa fina scrapidéer hittade jag här som vanligt! Får samla inspiration inför nästa scrap-träff som är nästa helg 🙂 Nu är det bara på träffarna jag får scrappat nåt, samt när jag kommit hem och färdigställer påbörjat…!

    Och vilka fina tyger du köpt på mässan!
    Hoppas få se dem sydda sen med 🙂

    Ha det gott!

  3. Men… om du har mycket smutstvätt kan du ju fortsätta med klädsimmet då och då:-D

    Tack för kommentaren, det var längesen vi hördes av! Jag hade en superlugn helg i Sthlm, och det var nästan skönt… Men jag träffas gärna nån gång!

  4. Här är det inte idétorka som gäller, utan här är det motiviationen jag letar efter.

    Jag har massor med idéer på vad jag kan göra. Men motivationen till det jag ska göra är som bortblåst, fastän jag vet att det är roligt.

    Om man går på en promenad till Ica så kanske motivationen har letat sig fram sen.

Kommentera

