Lapptäcken för Magdas

Jag har scrappat på lapptäckstemat för Magdas. På den första har jag använt ”resten” av ett journaling ark från October Afternoon. Jag limmade arket på brun cardstock och sedan var det bara att dekorera rutorna med bilder och annat. Den andra är gjord efter en skiss, och har orange små lappar och några detaljer i grått. Och mitt sista Heidi Swapp-hjärta! Kommer sakna dem! Vet inte om det går att hitta igen, det var ett tag sedan de fanns i butikerna… Allt material från Magdas.

lapptackx

p1020472x

I have made two layouts for Magdas inspired by quilts. On the first one I used the remains from a journaling page by October Afternoon. I glued it onto brown cardstock and filled the spaces with photos and decorations. The second one is orange and has details in grey and red. I used my last Heidi Swapp chipboard heart! I will miss those. I don´t know if they are still avaliable in the shops, I got them quite some time ago.

3 thoughts on “Lapptäcken för Magdas

  1. Åh, vilka läckra lapptäcken!!
    Tack för dina lyckönskningar i min blogg!
    Angående släktforskningen så lovar jag: det går i perioder, det också. Jag forksar intensivt en vecka-månad då och då. Nu har jag inte forskat något sedan i januari, men jag brukar få ett ryck när sommaren kommer också. Så det ena utesluter varken det andra eller tredje. Det är ju så himla kul!

Kommentera

