Juvelerarverkstad

… det är vad vi har haft vid köksbordet på eftermiddagen! Jag beställde pärlor och nylonsnören, och ett färdigt smyckeskit (detta!) på Panduro för ett tag sedan. Jag har gjort både halsbandet och armbandet och det blev lika fint som på bilden! Man kanske har talang även för detta? Igår var jag i alla fall till en butik med Panduro-sortiment och kompletterade, och nyss avslutade tjejerna sina armband i makramé med pärlor (rosa och svart/vit) och den ena gjorde två fina ringar också efter egen idé. Jag började på ett halsband till mig, med pärlor som ser ut som godis! Läckert! Jag är inte hemma i terminologin ännu, men det är svarta ringar mellan pärlorna… Ska visa sen när det är färdigt. Maken flaggar för landskamp ikväll, och då brukar jag undvika att köra race med symaskinen… Böja ståltråd låter ju inte, så jag fortsätter ikväll – till 20.30, då släcks ljuset (det ser barnen till)! Trevlig lördagkväll på er i stearinljusets sken!

 p1020486x

A jewelry workshop, that is what our kitchen table was turned into this afternoon. I ordered some pearls and nylong strings from a Swedish craft store (Panduro) a few weeks ago, together with a kit of pearls and stuff to make your own necklace and bracelet (this one). I actually finished the kit and I am happy to say that it turned out just as the picture! I have worn it alot! Maybe I have a talent this also!? And yesterday I went to a craft store and bought some additional stuff, and the girls just finished their macramé bracelet with pearls (pink and black/white) and one of them also made two rings. I started on another necklace with pearls looking just like sweets! I have not the right terminology for this hobby yet, but there are black small rings between the pearls… I’ll show you when I finished. My DH mentioned something about a soccer game tonight and I avoid racing my sewing machine on those occasions, and working on the necklace won’t make any noice, so I will continue later. Until 20.30 which is the time the lights go out here in Sweden tonight. (The kids will make sure we contribute to the Earth Hour!) Have a nice Saturday evening in the light of candles!

One thought on “Juvelerarverkstad

  1. Åh! Du gör så mycket fint!
    Så fina LO’s med massa kul idéer på. Varje gång jag besöker din sida så är jag påväg att plocka fram allt mitt scrap-material, men nej, mitt bord var redan fullt med annat, denna gången med…!

    Och juvelarverkstad hemma vid köksbordet =)
    KuL!! Och så fina resultat.
    Snyggt med makramé i armbanden!!

    Ha en skön söndag!
    Kram!

Kommentera

