Märka termosar

Det är bra att märka sina tillhörigheter eftersom man lättare kommer ihåg att man äger just dessa saker då! Och om man tappar bort en sak och någon annan hittar ens ägodel så är chansen stor att få igen den. Om jag skulle tappa bort någon av våra termosar är jag inte helt säker på att den skulle komma tillrätta igen med den här märkningen, men vi känner igen dem direkt bland 100 andra termosar och det är för närvarande det mest väsentliga. Jag tycker gemena g är den snyggaste bokstaven i hela alfabetet! Vilken bonus att vi kan använda den på våra tillhörigheter!

p1020299x1

It is always very good to mark your belongings with name because it is easier to remember that these belongings actually belong to you! And if you loose something the chance is alot bigger that you will get it back if the item carry your name. Though, if I loose one of these items I am not conviced that I will ever get it back, but everyone in the family will recognize our termos among 100 other termoses, and right now that is most important. I think that lowercase g is the absolute coolest letter in the alphabet! It’s great that we can use it for our belongings!

4 thoughts on “Märka termosar

  1. Tack!!! Det är helt vanlig självhäftande kontaktplast! Jag använder word och word-art för att kunna spegelvända (finns säkert andra smarta sätt också!), printar ut o limmar på baksidan av plasten. Sen skära ut o klistra på! Enkelt!

  2. Jag misstänkte att det var något sånt! Själv använde jag ”badrumskakelplast” när jag gjorde en sockerskål till pappa. En stor glascylinder som det står SOCKERBITAR på. Han är mycket nöjd. Jag med.

Kommentera

