Fina fisken

I många år har jag sytt Kalikås fiskrens och gett i present till vännernas nyfödda barn. När jag sedan fick egna barn, så tänkte jag att fiskarna blir säkert INTE barnens favoriter bara för att jag gillar dem så mycket. Men varje barn har fått ca 4-5 fiskrens i olika färger och dessa har faktiskt blivit favoriter hos barnen. Till min stora glädje! Nu har jag sytt en omgång igen, för det har varit några magar i bekantskapskretsen, och sonen fick fyra nya på födelsedagen. De blir ju lite nötta efter några år. Den blå som ligger överst tillhör de äldre fiskarna, och velourens ludd är nästan helt borta.

p1020289x

For many years I have been sewing these fishbones and given to friends that got babies. When I got my own children I was afraid that these lovely fishbones would not become their favourite toys, since I liked them so much. I still made 4-5 fishes in different colours to each child, and they did become favourites. The kind of cannot-go-to-sleep-without-it favourites. I was happy! Now I have made a few more, partly because there are some new babies coming up and partly to give the DS some new fishes for his birthday. They tend to become a bit worn after a few years… The blue one on the top is one of the older fishes. You can tell from the colour and the shape.

3 thoughts on “Fina fisken

  1. Oj vad du är duktig – de är jättefina! Jag är tyvärr usel på att sy, men jag skulle vilja lära mig och i alla fall lyckas med något. 🙂

Kommentera

