Photoshopkurs

Jag går Mikaelas photoshopkurs nu, (TACK för hjälpen FK!) och det är riktigt kul och det blir många aha-upplevelser! Det känns fantastiskt att kunna ”rädda” bilder som blivit felexponerade och alldeles för mörka! Sen kan man ju trixa till det lite extra också, det finns inga gränser! Det är bara tiden som inte räcker till! Här är ett exempel som åker iväg för framkallning ikväll. Dottern med sin allra minsta och gulligaste kusin! Det är första träffen! (Jag kanske skulle ha gjort den aningens ljusare ändå…. !)

pict8297kombi

I am taking a photoshop class right now, on the web, made by Mikaela and it is so much fun! Lots of great tips and trix and I really like being able so ”save” bad shots, those that often comes out far too dark! There are lots of other things you can do also. No limits here, just not enough time! Now I’m sending this one to be printed and later scrapped.  Our oldest with her youngest, tiny cousin! First time they meet! (Maybe I should have given it just a little more light after all….)

One thought on “Photoshopkurs

  1. Du! Det finns en kurs på Högskolan i Jönköping, en distans kurs i Photoshop. Han som håller den är Sveriges enda Adobecertificerat instruktör om jag minns rätt. Och på hans hemsida så ska det finnas tre timmar instruktioner att få se helt gratis.
    Kanske de till och med finns på youtube?! Jag har många klasskamrater som läst den och tänkt att jag ska kolla på youtube själv och se om jag hittar dem, men det blir liksom aldrig tid till det.

    Jag tänkte berätta för dig, bara så att du vet. Man kan ju gå kursen, utan att ta vare sig lån, studiemedel eller avsluta den, man får ju tillgång till innehållet i den….

    Oj vad jag babblar.
    Nu åter tillbaka till plugget!

Kommentera

