I Magdasbloggen

Ni missar väl inte att kolla upp Magdas nya blogg!? Den uppdateras varje dag, ibland med något extra inspirationsinlägg också, så där finns mycket att hämta. Mina senaste bidrag är dessa:

drom

Till inlägget om att scrappa om sig själv, bli lite EGO. Det temat har vi varannan onsdag. Härliga October Afternoonpapper, från Magdas förstås.

sillhel

Och imorgon, fredag, är rubriken ”Recept” och jag har gjort ett sillrecept som jag fått av pappa, och det var just den här sillsorten som fick mig att börja gilla sill överhuvudtaget. Jag tjuvstartar med att visa detta, titta i Magdasbloggen imorgon, så kommer fler smarriga recept med jultema. Vi fick julbord på jobbet idag, så det känns väldigt aktuellt med sill idag. Och imorgon blir det ingen uppdatering för då ska jag testa curling för första gången… det ni!

Jag trivs bra med wordpress sedan de knallblå ramarna runt bilderna försvann. Återstår dock att försöka få länkar o annat i högerspalten i den ordningsföljd jag vill ha dem.  Hm.  Är inte riktigt nöjd där. Men får man sitta och trixa ett par kvällar till, kanske det går till slut.

I hope you are checking out Magdas blog regularly. There are updates everyday, and here is what I have made recently for the blog. The first one is for the Book of Me. About my dreams. They can be different from time to time, but these are the ones that comes to my mind today. And the second one is for the recipy category tomorrow. We had Christmas lunch at my work today, so a recipy feels just fine! And tomorrow there will not be any updates here because I will go Curling for the first time! How about that!?

I am quite satisfied with wordpress instead of blogger. The only thing that I am not pleased with is the order of the links and stuff in the right column. I would prefer to have them in another order, but I just can not change that. Or I have not found out how to do it. Yet. A few more evenings of trial, maybe…

Kommentera

