En fiol i familjen

Jag är en glad mamma idag! T vill börja spela fiol, och på tre dagar har vi fixat fiol-lärare, köpt en 1/2-fiol och köpt en spelbok med tillhörande CD-skiva. På måndag är första lektionen, men vi har redan tränat på de två första styckena. ”Lösa strängar” och ”Ambulansen”. Eller den heter egentligen något annat, men låter som en ambulans. Det låter riktigt snyggt med pianokomp till. Jag blir enormt sugen på att köpa en större fiol också, som bättre passar de tjocka mammafingrarna… Det skulle bli en ljuvlig duett, visst! Och med husets herre på bas och storasyster vid pianot. Succé.I am a happy mom today! Our precious T has decided to start playing the violin and in just a few days we have got a violin teacher, we bought a half sized violin and a book on how to play. The first lesson is on Monday, but we have already learned the first two masterpieces from the book. I am so excited, and borrow the tiny violin a few times a day. Now I want to buy a full size to that suits my thick fingers better… Wouldn´t it be great to play together!? And with the hero on bass and the big sister by the piano. Success.

Enn

3 thoughts on “En fiol i familjen

  1. wow vilken fin kofta🙂 själv är jag också den frusna sorten… fryser och går ofta i kofta även på sommaren.
    men jag är helt superdålig på att sticka… så för mig får det bli köpekoftor, vilket är irriterande för oftast finns inte såna som jag vill ha, så jag är lite avis på att du kan sticka..

    HA det supergott

    KRAM

Kommentera

