Släkten är värst

Tack för alla värmande kommentarer! Här kommer den sista släkt-layouten för ett tag, sen ska jag lugna mig lite. Jag blir nästan snurrig av allt ljuvt och romantiskt. Men det hör till temat tycker jag. Här är en andra variant av en tidigare scrappad bild, och här har jag till och med knutit sidenrosetter, det ni! Jag har försökt mig på en spretig, gammeldags skrivstil när det gäller texten. Det är min morfar som är pojken på bilden. Hans mamma, Emma, dog när morfar bara var 11 år, och hans syster 8. De hade fått ytterligare en syster som var 4. Tänk att förlora sin mamma när man är så liten… Bakgrunden är ett Wild Asparagus. Jag har scrappat lite annat också, det dyker nog upp på Magdas blogg så småningom.
Thanks for warming comments! Here is the last of the heritage layouts for now. I almost get dizzy of all the romantic and soft things! But that goes with the theme. This is the second version of this family picture and it has bow ties, believe it or not. I have aimed for an old style of handwriting. My maternal grandfather is the boy in the photo. His mother, Emma, died when he was only 11 yrs old. His sister in the photo was 8 by then, and they had another baby sister who was 4 at the time. What a tragedy to loose a loved mother at those ages! The background is an old paper from Wild Asparagus. I have done some other projects aswell, and you will probably see them coming up in the Magdas blog.

2 thoughts on “Släkten är värst

  1. Åh, dina romantiska släktlayouter är underbara!
    Nu vill jag oxå börja ju, jag som inte alls varit sugen på det innan!

Kommentera

