Nytt till släktalbumet

Sedan jag började scrappa har jag köpt på mig romantiska papper och detaljer som kan passa till mitt släktalbum. Jag har inte varit så flitig med att scrappa det kanske, men de underbara svartvita bilderna finns där i bakhuvudet, tillsammans med mitt vilande släktforskarintresse. Som en sovande vulkan. Väntar bara på att barnen ska bli lite större och man sätter in den där extra dagen mellan fredag och lördag som bara är till för roliga saker… Nåväl, nu närmar sig en släktträff och jag har tänkt göra färdigt de bilder jag har från den sidan av släkten så att mina kusiner kan se hur våra förfäder såg ut.
Först ut är – håll i er – min farmors farfar och farmor, Anders och Charlotta. Ett härligt papper från Karen Foster bland annat gjorde att den här layouten blev så romantisk så jag knappt tror att det är jag som gjort den!
Sen har vi bröllopet mellan min farfar och farmor. Det ägde rum 1933, och jag har gjort två layouter med samma bild. Anledningen till detta kan jag avslöja först om några år… Till dessa gamla bilder passar det perfekt med ljuva rosa blommor.


Since I started scrapbooking I have collected romantic stuff for my heritage album. Those BW pictures are always in the back of my head, even though I have not scrapped so much for the album. Now there is a family reunion coming up, and I will meet with all my cousins and their familys and I thought I would finish some of the layouts and bring the album to the meeting.
The first layout has a very old picture it is my paternal grandmother’s paternal grandparents, Anders and Charlotta! Did you get that!? They were born 1835 and 1837 and I think that Anders looks alot like my uncle. Amazing.
Then there is two versions of the wedding of my paternal grandparents in 1933. I make two layouts out of every picture and I can tell you why in a few years…! Pink flowers are perfect to these ones, even though I am not a romantic scrapper, at least not in my opinion! ;.)

3 thoughts on “Nytt till släktalbumet

  1. wow vilka härliga LO:s, nu gav du mig massa inspiration till att göra ett släkt album. Jag kan tyvärr inte släktforska så mycket eftersom min släkt är utspridd i så många länder men jag kan göra ett album av den släkt som står mig närmast. Kul att ha och titta i senare i livet och ge till sina barn.

  2. Jättefina Lo`s du skapat och tänk så roligt att ha en outforskad släkt att ta itu med! Härliga papper som passar perfekt till gamla svartvita foton!
    kram ylva

Kommentera

