Tunika och klänning

Jag lovade ju att visa bilder på vad jag sytt på sista tiden. Den här fantastiska boken köpte jag i Tokyo, och det är mönster på jättefina flickkläder i den, precis i den storlek som våra flickor är just nu. Det är toppen!

Här har jag sytt en vit linnetunika med stråveck och pärlemorknappar mitt fram. Det är också en liten smal spets där ärmen är delad. Mmm… en sån här skulle jag vilja ha själv också!
Och här är en examensklänning. Det fina tyget är från Stoff&Stil, brunrutigt med små broderade vita blommor. Dold dragkedja i bak. Riktigt somrig, eller hur!

I promised you some pictures of what I have been sewing lately. First you find the wonderful book I bought in Tokyo! I do envy you H, that has such bookstores to visit whenever you want!! This one contains patterns to girl clothes in sizes that fit our girls. Perfect!
Then there is a white linen blouse with buttons as a decoration. I wish they had that in my size also…! And the brown white dress I made for graduation, with a zipper in the back. Mmm… I do like sewing!

2 thoughts on “Tunika och klänning

  1. åh vad söta plagg du sytt! var alldeles för länge sedan jag sydde nåt, måste göra det snart igen!
    Kram Kicki

  2. Vilka fina plagg! Jag som inte ens får fram symaskinen för att sy en gardin just nu. Men jag har inte ork för så mycket alls just nu. En god bok räcker. Hihi. Kram Elin

Kommentera

