Ny medlem i dockfamiljen

Jag köpte en docka i Madrid. Jag tycker det är roligt när man hittar andra än de vanliga (ofta tråkiga) märkena som alla stora svenska kedjor har. BabyBorn, Newborn Baby tex. Det här är en docka från Mariquita Peréz och det fanns massor med fina kläder till. Jag köpte två par skor till också, men det var dyrt. Varje plagg kostade 10 euro, så kläder köpte jag inte. Istället ska jag rita av den vita dress dockan var klädd i och sy några.

I bought this doll also in Madrid. I like to find other brands than the ones we have in every toy store in Sweden. This is Mariquita Peréz and you could find lots of sweet outfits. I bought two pairs of shoes, but it was rather expensive. Every piece of clothing costed 10 euros, so I didn´t buy any of those. Instead I´ll try to make my own pattern and make some.

Kommentera

