Hemma igen…

Nu har jag varit hemma i två veckor faktiskt och nästan landad mentalt också efter Japanresan. Det var en fantastisk resa! Jag är så glad över allt jag fått uppleva och alla vänner jag fått träffa! Här hemma har sjukdomar härjat både under tiden jag var borta, och även dessa två veckor… Det verkar inte vara något slut på bakterier och virus denna milda vinter. Två familjemedlemmar avslutar sina penicillinkurer idag, och maken gör det med en allergisk reaktion som ledde till ett besök på jourläkarcentralen imorse kl 6.45. Reaktionen hävdes m h a kortison och nu är han bättre, men fortfarande matt och trött.

Det har kliat lite i scrapfingrarna, och förra veckan gjorde jag denna layout till Magdas blogg, där Emma S utmanade oss att scrappa om någon person som betyder/betytt mycket för oss. Jag hittade ett kort som jag skrev till en av morfars födelsedagar, och det blev en layout om min morfar – med kortet på.
Ikväll har jag gjort en scraplift av AnnaK:s layout på Scraputmaningen. Om att äta Singoalla. Har hittills inte träffat något barn som bara tar en tugga rakt av, nejdå, först måste översta lagret ätas upp – sedan…. Tja ni vet!

3 thoughts on “Hemma igen…

  1. Härligt att du är tillbaka :o) Gillar din layout om morfar jättemycket och den andra är jättefin också! Klart man ska äta upp den övre delen av singoalla först :o)

Kommentera

