Fick en bok

Dagarna går i rask takt! Snart är februari slut, och mars är redan bokad till största delen. Två veckor med mycket jobb och sedan reser jag till Japan. I förra veckan fick jag helt oväntat en bok med posten. Jag blev mycket överraskad och tagen. Jag har träffat författaren, som dog hastigt för snart fyra år sedan. Jag är mycket god vän med hans hustru och är hon som arbetat hårt för att få boken utgiven. Det kändes stort att få boken i hand. Jag har inte börjat läsa den ännu. Men snart. Den verkar mycket lovande och har fått jättefina recensioner. Fick dessutom gott omdöme i Publishers Weekly, USAs ”bokbibel” där endast 7000 böcker per år (av 160 000) recenseras. Det är inte illa. Jag är fortfarande tagen.

I helgen har symaskinen fått gå varm. Det är födelsedag på lördag igen, och nu har jag sytt en hund-dräkt med tröja, byxa (inkl svans förstås!), framtassar och mössa med öron till födelsedagsbarnet. Det lär bli många bilder på den lilla hunden nästa helg, för jag misstänker att hunddräkten kommer att vara på hela tiden. Och så har jag sytt ett gäng dockkläder också. Hängseljeans och T-shirts. Tre ex av varje. Och lappat utebyxor med hål på knät. Det känns inte lika spännande som en hunddräkt, men ganska nyttigt.

2 thoughts on “Fick en bok

  1. …och just nu ligger den inslagen, så du får hålla dig till lördag! Jag var snabb att göra klart och paketera igårkväll, så det blev inga bilder. Men det blir säkert många hundbilder på lördag! Lovar att visa!

Kommentera

