Födelsedagsfirande

Idag har vi firat en 10-åring i familjen. Kan knappt tro det är sant! Jag hann klart med hennes jubileumsalbum (om man bortser från lite text på två av sidorna – det tycker jag inte räknas!) och stansade hål och klämde ihop en spiral med bind-it-manicken! Det var lite pirrigt att sätta de arbetade sidorna i hålslaget – blir det fel så blir det helt fel! Men det blev rätt! Jag gjorde några provstansningar först, och sedan gick det som på räls. Blir det bara lite ljusare någon dag (= när man är ledig…) så ska jag fota lite och visa. Jag tycker det blev bra, och födelsedagsbarnet blev också glad. Över albumet, och alla de andra presenterna, för det blev en del presenter! Måste bara visa vad min japanska ”syster” skickade, en jättefin ask som hon gjort själv i papper!! Den är ca 7*5 cm stor och helt handgjord. Fantastiskt söt! Laxrosa på utsidan och gråvit-randig på insidan. Jag hoppas hon ger mig en lektion när vi träffas. I asken låg en nästan ännu mer utsökt liten rund filt-ask med en liten fågel på locket, och däri ett mycket fint litet halsband. ”Moster H” vet vad 10-åriga tjejer gillar, den saken är klar! Thank you so much H! It is precious!

Kommentera

