Pepparkakstraktor

Vadå hus?! Det har ju alla. Vad sägs om vår coola pepparkakstraktor !? Tidigare år har jag köpt Annas färdiga och limmat ihop med limpistolen – vem vill äta ett dammigt hus av köpepepparkakor, som inte är särskilt goda från början. Men kollegorna på jobbet blev helt bleka när jag berättade, så kan man bara inte göra! Klart man måste bränna sig på sockret varje jul, annars blir det inte jul! Och dammet – det finns väl inget godare än ett torrt, dammigt hus med torkade karameller på! Alltså gjorde jag en egen variant, en traktor! Sammansatt med smält socker (utan brännskador!) och med karameller och kristyr. Inte så illa – och dammigt hann det knappast bli, det är redan uppätet nämligen…!

7 thoughts on “Pepparkakstraktor

  1. Klart man ska göra en traktor, jag och maken har för avdikt att göra en replika av huset som vi gifte oss i i somras men det blev ett för stort prejekt, nästa år kanske.

    Anledningen att jag hittade hit var att jag såg vi kom från samma ställe på Magdas scrapbookings sida, själv är jag uppvuxen i Tuna men flyttade till Alunda när jag började 7an🙂

    Hittade mycket fint i din blogg. Tack för inspirationen!

Kommentera

