Akut-sytt

Det är inte så allvarligt som det låter, inget sjukhusbesök. (Fast det har vi haft idag iofs. Det har konstaterats att sonen har vätska bakom trumhinnorna och kommer att få rör inopererade i slutet av november…)
Dottern fick inbjudan till kalas på söndag, och när vi pratade present sa hon ”Födelsedagsbarnet gillar att leka med dockor, så jag tänkte du kunde sy lite dockkläder till henne!” Man tackar! Först sa jag direkt nej, det är för kort tid! Men så tänkte jag på några rester fleece-tyg som låg där i garderoben. Fleece är ju smidigt att sy i och går snabbt, så jag klippte till några delar och idag fick jag hjälp att välja knappar. Jag gjorde två uppsättningar, det är lika enkelt när man ändå håller på. Mössa – jacka – byxa. Då var presenten klar! Den andra försvinner säkert iväg åt ett eller annat håll den också.
Och nu när symaskinen är igång så kanske jag skulle börja fundera på att sy en kameraväska. Den jag har är precis lika trist som… ja, en kameraväska! Titta här så läckra som Donna Downey har gjort! Den blå gillar jag verkligen! Jag har tänkt göra något liknande. Det måste gå att klura ut hur hon fått ihop det. Gäller bara att hitta något snyggt tyg. Gärna som tål en del dessutom. Hm, ytbehandlat linnetyg från Himla kanske skulle vara nåt….

One thought on “Akut-sytt

  1. Du är ju bara så grym! Snyggt!Fast inte lika snygga dockkläder som de jag sydde till mina dockor när jag var tio år… : P

Kommentera

