Virkade sköldpaddor

Visst är de söta, mina två ”amigurumisar”? Jag fick höra ordet nyligen och efter att ha googlat lite på det, så har jag förstått att det är en hel värld. Det handlar om virkade små figurer, som man samlar på (eller nåt!) och i Japan är det tydligen stort. Det finns en del gratismönster, de flesta är på engelska (eller japanska!) men kan man principen så är det enkelt att göra egna figurer. Jag håller mig till beskrivning än så länge. Dessa två virkade jag igår kväll, och det var riktigt kul! Framför allt att det gick så fort! De blev ca 5 cm långa. Om det – mot förmodan – skulle vara något bra på tv ikväll, kanhända det blir något mer.

2 thoughts on “Virkade sköldpaddor

Kommentera

