Sytt igen..

Det blir mer sytt än scrappat för närvarande. Dels beror det på att en del av det jag scrappat på senaste tiden inte får visas här, och dels på att jag målat om vardagsrummet, vilket betyder att jag plockat ihop alla scrapgrejor som normalt ligger utspridda över matsalsbordet… Och i syrummet växer ”måste-fixa-snart”-högarna. Så medan färgen torkat har symaskinen gått varm.

Jag blev så glad när jag såg att IKEA låtit banan-tyget göra comeback! Ett av mina favorittyger! Jag köpte på mig några meter utan att riktigt veta vad det skulle bli. En bit har i alla fall blivit nya dynor till familjens två Tripp-Trapp-stolar. Det är både quilt-vadd och isolering i dem, så här ska ingen frysa om rumpan!

4 thoughts on “Sytt igen..

  1. Vad duktig du är på att sy! Något som JAG inte är! Vill bara kika in och säga TACK för din gulliga kommentar i min blogg! Det värmer!!
    Ha en jättebra helg!
    Kram Mia

  2. Det är så roligt att se dina alster, du är superduktig!! =) Gillar oxå att sy och du ger mig mkt inspiration!!

    *Cattis*

  3. Tack för tipsen! Jag har min symaskin här. Den väntar på uppdrag. Har varken sytt speciellt mycket scrap eller annat på lääääänge, men det är ju så kul! Jag gillar också banantyget. Helt inne nu är det också.

Kommentera

