Ny scrap-fas

Det är flera faktorer som gjort att jag kommit in i en ny fas nu när det gäller scrapping. Dels har papperslagret växt avsevärt, och jag har rättså mycket gamla papper som känns lite tråkiga. Det är inte så troligt att de blir roligare om de fortsätter ligga och vänta, så jag känner att jag vill försöka använda dessa nu, så känns det bättre att fylla på med nya!

Jag har tänkt fram och tillbaka när det gäller resedagbok/resealbum till barnen. Flickorna pratar mycket om resan vi gjorde förra året, och jag har ju tänkt göra ett album till dem, men inte vetat riktigt hur. Jag brukar ju scrappa i fasta album till barnen, men detta är ju en avgränsad resa med början och slut… Nu har jag fallit för plastfickor. Trots att man inte kan känna på papperna. Med lösbladssystem går det åt lite papper också, och det är ju bra med tanke på ovanstående.

Jag läste också i senaste CK, en tanke från Ali Edwards om ”good enough”. Varje albumsida behöver inte vara den bästa. Det är bra om den är tillräckligt bra! Tillräckligt bra text, tillräckligt bra utformning. Det är okej att göra en sida som är okej helt enkelt! Visst är det väl en självklarhet egentligen, men det är så lätt att fastna i prestationskrav, så för mig kändes det skönt att läsa detta och bli påmind om att det är okej med tillräckligt bra!

Alla dessa gjorde jag igår kväll. Dessutom gjorde jag dubbla upplagor också, A och T ska få varsitt album. Sidorna är ganska lika i utgångsläget, men inte identiska. De skiljer sig åt i detaljer och foton. Det är egentligen inget extra jobb att göra två lika. Har man väl satt bilderna på plats, gör man en till av bara farten. Här är det lite gamla KMA-papper som kommit till heders. Bland annat. Och jag har äntligen köpt mig en cirkelstans! Jag har verkligen saknat en sådan, och nu används den flitigt! På önskelistan står nu större cirkelstans!

Jag kommer inte att visa alla sidor i dessa album, möjligen om jag lyckas få till någon som är mer än ”tillräckligt bra” (fast det är kanske dumt egentligen. Jag vill ju inspirera er andra att göra sidor som är just tillräckligt bra… Får fundera på det..) Här kommer i alla fall gårdagskvällens produktion. Det var ju inget sevärt på TV. (Jag hör nämligen till den lilla skara som inte är så road av lek-program, dokusåpor eller talangjakter med otrevliga jurysar. Det som allmänt kallas ”underhållning”.)




Kommentera

