Syfestivalen i Sollentuna

Jag hade turen att få följa med tre generationer sy-intresserade till Sollentunamässan i lördags. Nåja, det återstår väl att se om den minsta också börjar sy lapptäcken. Hon sov visst en del under mässbesöket…
Det var roligt att se och besöka scrap-montrar för första gången på symässan och hälsa på Helene och Åsa som stod och sålde den nya svenska tidningen Scrapbook mm. Och det blev några inköp också, härligt mörkrött lingarn som nu håller på att bli en rätstickad sjal, klar vilken timme som helst! Vitt linnetyg till jul-blusar, randig velour till tröja till sonen, och så dessa märken! Gissa om de fick högsta betyg när jag kom hem! En lastare och en Fendt, det ni! Lite sweatshirt tyg till tröjor bara, så är julklappen klar sen.

2 thoughts on “Syfestivalen i Sollentuna

  1. Så skoj med lyckad mässa! Så du ska sy en massa julklappar! Jag sydde rätt mycket för en del år sen, men nu har jag inte tid med nåt känns det som… 🙂 Kramis!

  2. Hej Annika!
    Jag visste att du hade en blogg någonstans i syperspace, först nu har jag hittat dig!

    Hoppas att allt är bra med dig och familjen hemma i Alunda.

    En blogg, i början kunde jag inte förstå varför man skulle skaffa sig en blogg. Men efter en utvärdering av en kurs, där jag fick uppmaningen av en lärare att skriva mycket, så var min första tanke att det bara var jobbigt för vad skulle jag skriva. Sen tänkte jag blogg.

    Nu sitter jag och funderar på att jag kanske ska skaffa mig en….

    Men nu är inte rätt tid på dygnet.

    Glada och trött hälsningar från Frida

Kommentera

