Varför scrappar jag?

I helgen är det Cybercrop på Scraproom, och en av utmaningarna var att scrappa en sida om varför jag scrappar. Och varför gör jag det då? Ja, egenligen kan det bli en lång lista – för att det är kul, för att jag gillar papper, för att jag gillar att skriva, för att det är kul, för att komma ihåg vad barnen sa och gjorde när de var små, för att minnas speciella händelser och för att det är kul. (Obs! Jag sa inte för att bli berömd och för att det är beroendeframkallande!) Men så bara stannade tankeverksamheten i ett latiskt citat av Hippokrates – ”Ars longa, vita brevis” – ”Konsten är lång (dvs varaktig), livet är kort”. Egentligen är det just därför.

Och för att riktigt känna hur kort livet är, så satte jag dit en bild på mig som liten! Om du frågar mamma och pappa så säger dom att det var igår bilden togs. Och själv undrar jag också hur jag kunnat bli så gammal som jag är idag. Jag var ju nyss 25! Livet är verkligen inte så långt som man tror…

One thought on “Varför scrappar jag?

Kommentera

