Pysselhelg på pyssel.net

Jodå, visst! Man körde igång redan i fredags kväll med flera spännande utmaningar och det roliga med pyssel.net är att det inte är bara scrap-nördar som är helt insnöade på papper och öljetter, utan där finns alla slags nördar! Sticknings-nördar, broderi-nördar, scrap-nördar och framför allt pärl-nördar. Jag kan stolt säga att jag åtminstone inte hör till den senare gruppen. Vad gäller de övriga föredrar jag att inte kommentera…😀

Hursomhelst, jag missade i alla fall deadline för att delta i ev omröstningar, eftersom familjen var ute och åkte fyrhjuling med kärra just då. Här kommer i alla fall mina bidrag till de utmaningarna jag nappade på.

Först ut är en kul skissutmaning och jag gjorde en albumsida om ytterligare ett glasstillfälle i Chile. Jo, vi åt mycket glass…
Det fanns en färgutmaning – gör vadsomhelst men i samma färgtema, och jag fick äntligen inspiration nog att scrappa en blombukett. Min första, men inte sista. (Har redan förberett fem små krukor med trassel i).
En Alfons Åberg-utmaning fanns också och den gillade jag! ”Ska bara” – ni vet, och så blir det man har liggandes inte gjort för man ”ska bara” göra lite annat först. Här blev det äntligen två bävernylon-byxor för lilleman att gegga ner i sandlådan. Jag har haft tyget liggande sedan i våras, och nu ÄNTLIGEN är byxorna klara. Det räckte till två par och jag har t o m satt resår under foten! Så skönt att dessa är klara! Tack Sofia för den utmaningen!

2 thoughts on “Pysselhelg på pyssel.net

  1. Så fin blomkrukan blev! Undrar vad du använder som trassel?
    Byxorna är ju så smarta. Borde sy sånt jag med till barnen… men jag skall ju bara…🙂

  2. Wow, vilken kreativ helg! Jag gillar ju också att blanda olika sorters pyssel.

    Har du något mönster till byxorna? Jag skulle behöva ett par såna till A nu, han växer ju den rackarn… ;o)

Kommentera

