Nya papper – ny bok

Jag har just fått hem Ali Edwards nya bok A designer´s eye – patterned paper, och beställde samtidigt lite nya papper. Mitt första intryck av boken är att den verkar lite rörigare än hennes tidigare bok, men jag har bara bläddrat lite i den och inte hunnit läsa så mycket ännu. Gillade flera av de mönstrade papperna sist i boken.

Med dessa nya papper är jag förstås riktigt inspirerad, men av inlägget nedan kan man ana att tiden inte räcker just nu. Dessutom hade vi middagsgäster i helgen och alla grejer är prydligt undanplockade. (Jag hör till de stackare som inte har en fast scraphörna, utan sitter i vid matsalsbordet… Jag har ju ”bara” plats för mina två symaskiner i arbetsrummet…) Men det snurrar i huvudet av idéer, så när jag väl tar fram sakerna så…

2 thoughts on “Nya papper – ny bok

  1. Ser superinspirerande ut, och jag ser fram emot att se vad du ska skapa av papprena och med bokens hjälp – du är ju bara sååå himla duktig ändå, så strängt taget behöver du väl ingen extra inspiration… Den kan jag få – jag har hjärnsläpp…!
    *fniss*
    Men det ska verkligen bli kul att se vad det blir av det hela – boken verkar ju så kul, och i händerna på DIG kan det inte bli annat än superbt! 😀

  2. Wow, vilka härliga papper du har köpt! Kul att du varit på Åland också, jag är där just nu. Har fyra dagar kvar på vår 2,5 vecka långa semester!

Kommentera

