Ull och lin

Vi var till Åland i veckan och i ett fönster i Mariehamn hittade jag den här härliga tröjan, stickad i underbart lingarn. Det gick inte att motstå, så jag kom ut med en kasse från butiken. Min tröja kommer att gå i blått förstås. Jag är ju blå. Affärsinnehavarens dotter var så gullig och delade på en härva svart åt mig, eftersom jag inte behöver så mycket till den lilla randen. Det fanns inget mönster till den här, så nu ska jag hitta ett bra grundmönster. Ingen fara, jag vet var jag ska leta…
Vilket härligt ull-berg! En hel kasse har K:s systerson (som är 12 år och mästare i att tova!) plockat ihop åt mig. Han har också lärt mig tova bollar, så vad väntar vi på?

One thought on “Ull och lin

  1. Vilka vackra garner! O_O
    Jag vill gärna se resultatet – för modellen var ursnygg, och det är mina favoritfärger du ska sticka i – så jag är ruggigt nyfiken! Jag är, utom just nyfiken, otroooligt imponerad av din allsidighet! Du kan ju ALLT!😀

Kommentera

