Förkyld!

Det är inget vidare att vara förkyld i den här sommarvärmen, men tyvärr. Det är en ständig stril från näsan, och jag blir alldeles röd av att snyta mig hela tiden. Det knäpper i öronen. Usch! Att sitta framåtlutad över foton eller lille A:s blivande linnebyxor är inte att tänka på. Det enda sättet att undvika snuvan är att ligga på rygg, så det har jag gjort på eftermiddagen och läst ut en mycket bra bok om en mr Don Piper som mirakulöst överlevde en mycket svår trafikolycka. Han fick genomgå en lång och smärtsam rehabilitering och boken ger ett annat perspektiv på livet. Men ens känns det lite lättare att ”bara” vara förkyld. Det går i alla fall över. Har just rest mig för att fixa lite middag till barnen, vilket är lite otacksamt, eftersom ingen har någon vidare aptit i den här värmen. Inte jag heller. Man vill bara dricka kalla drycker och äta glass!

2 thoughts on “Förkyld!

Kommentera

