Barnrummet klart

Flickorna har flyttat in i rummet igen, äntligen! En vecka tog det. Inspirerad av de ljusa härliga barnrummen på Pottery Barn valde jag till slut en ljus, ljus rosa väggfärg (lite mörkare till bokstäverna) och jag blev inte precis motsagd av flickorna. Här syns även hur ljust och härligt golvet blev! Och äntligen kom det upp golvsocklar runt hela rummet. Gardinerna är också hämtade från PB för några år sedan, tunna härliga i bomullstyg och med fickor på. Det är rader med 3*7 fickor på varje. Det tog sin tid att sy fast…

Nu har jag slipat färdigt golvet!! Se så fint det blev! Och så har vi just bestämt oss för att lägga in laminat på det nyslipade, fina golvet. Golvslips-uthyraren tittade på oss som om vi inte var riktigt kloka. Egentligen är vi ganska egoistiska… Om ett par år har vi byggt om i den andra gaveln och gjort två barnrum där. Vi har tänkt att detta ska bli vårt sovrum, och då vill vi ha fina, släta, oljade golvtiljor att gå på. Om barnen ska leka runt här ett par år till så kommer det att bli åtskilliga hack och märken i golvet av all lek… Alltså får flickorna laminat att leka runt på, och vi behöver inte bekymra oss om trägolvet. Det ligger tryggt och skyddat där under och väntar på oss! Det är bara några andra projekt före…

Utgångsläget! Man kan ana den förskräckliga gamla fernissan på det buckliga trägolvet, som det dessutom är en 8 mm nivåskillnad på närmast kortväggen. Måste åtgärdas helt enkelt. Den gula färgen ska bort också. Vet inte hur jag kunde välja gult egentligen, jag är inte mycket för gult egentligen. Mamma-Mu-bården har flickorna växt ifrån också. Här ska förändras!

2 thoughts on “Barnrummet klart

  1. Det här var utan tvekan det finaste barnrum jag sett i hela mitt liv! Om jag har texningskurs eller doodlingskurs, eller vad det nu sa att du ville ha, med dig, så kan du väl vara gullig och dela med dig av din fantastiska kreativitet och talang för inredning?! ;D

Kommentera

