Renovering av rum

Ja, det har jag ägnat helgen åt! Hyrde golvslip i fredags, och tack vare bra instruktioner och matolja gick det mycket bättre att slipa det gamla fernissade golvet i flickornas rum än vad det gjorde för några år sedan när vi slipade vardagsrumsgolvet som hade samma ytbehandling. När jag lade mig i fredags kväll var all fernissa borta liksom alla ”bulor” på golvbrädorna, så på lördagen kunde jag börja ”finslipa”. Vi funderade på ytbehandling, och golv-farbrorn tyckte nog vi var helknasiga när vi sa att vi tänkte köpa laminat och lägga in på det nyslipade golvet… Men faktum är att flickorna ska leka där ett par år till, och då får dom slita på det billigaste laminatgolvet istället för att göra hack i det fina furugolvet. När vi sen byter rum, har vi ett härligt, fint brädgolv där att olja in – det blir bra!
Så i lördags kväll lade vi in 75% av laminatgolvet, det sista på söndagen och då målade jag även väggarna två gånger. Nu är det klart att sätta sockel och bygga tillbaka sängarna. Det kommer bilder på före o efter straxt!

Kommentera

