Påslakanset klart

Här är resultatet av kladdet häromdagen. Jag har broderat Axels namn samt månad och årmed min Husqvarna symaskin. Den nyfikne vill säkert veta något om sängen. Den är gjord på 1940-talet till min mamma, och från början hade den en bru-röd färg. När vi väntade vårt första barn bestämde jag mig för att måla den grön. Min oerhört begåvade japanska vän och syster, Hidemi, målade dit de spelande djuren under ett av sina besök. Jag är så glad att sängen kommit till användning igen och att Hidemi genom sina härliga djur, kunde ge den mer liv!

One thought on “Påslakanset klart

Kommentera

